Πρόκειται
για ένα σύστημα
αξιολόγησης
εκπαιδευτικών
προγραμμάτων
.
Το σύστημα
περιλαμβάνει 3
στάδια :
αξιολόγηση
εκπαιδευομένων
αξιολόγηση
εκπαιδευτών
αξιολόγηση
εκπαιδευτικού
προγράμματος
και του
εκπαιδευτικού
φορέα υλοποίησης.
Η
αξιολόγηση
των
εκπαιδευομένων
κατά
τη διάρκεια
της
εκπαίδευσης
έχει τρεις
φάσεις.
Στην πρώτη
αξιολογούνται
ως προς τις
γνώσεις που
απέκτησαν
κατά τη
διάρκεια του
εκπαιδευτικού
προγράμματος.
Η αξιολόγηση
αυτή γίνεται
σε συνεργασία
με τους
εκπαιδευτές
και ανάλογα με
το αντικείμενο
κατάρτισης.
Συνεπώς
μπορεί να
έχουμε πολλές
μορφές
αξιολόγησης
on the job - όταν
πρόκειται για
την πρακτική
άσκηση ή την
εκπαίδευση
των καταρτιζομένων
σε επιχειρήσεις.
Test πολλαπλών
ερωτοαπαντήσεων
(multiple choice) είτε
πρόκειται για
το πρακτικό
είτε για το θεωρητικό
μέρος της
εκπαίδευσης.
Εργασίες
ομαδικές ή
ατομικές
.
Αλλου
είδους
εξέταση που
επιλέγεται
από τους
εκπαιδευτές
σε
συνεργασία
με τον
υπεύθυνο σπουδών.
Η αξιολόγηση
γίνεται
τουλάχιστον
σε 3
διαφορετικούς
χρόνους κατά
τη
διάρκεια
του
εκπαιδευτικού
προγράμματος.
Η δεύτερη φάση
περιλαμβάνει
την
αξιολόγηση
των εν δυνάμει
επαγγελματικών
δεξιοτήτων
των καταρτιζομένων,
οι οποία
πραγματοποιείται
με δύο
επιμέρους
αξιολογήσεις
μέσù
ερωτηματολογίων.
Σκοπός της
τρίτης φάσης
της
αξιολόγησης
είναι η
μέτρηση της
αποτελεσματικότητας
του προγράμματος.
Αυτό γίνεται
με την εξής
διαδικασία:
οι
καταρτιζόμενοι
απαντούν σε
ένα τεστ-ικανοτήτων
(ανάλογο
με το αντικείμενο
κατάρτισης) ,
το ίδιο που
απάντησαν και
κατά τη διαδικασία της
επιλογής τους.
Ετσι έχουμε
μια μέτρηση
των
ικανοτήτων
κατά την είσοδο τους
στο πρόγραμμα και μία
κατά την έξοδο.
Η
αξιολόγηση
των
εκπαιδευτών
γίνεται
με τρεις
τρόπους
Οι
εκπαιδευτές
αξιολογούνται
από τους
καταρτιζόμενους
μέσù ενός
ερωτηματολογίου
(teach -01)
Η
επιστημονική
διεύθυνση του
εκπαιδευτικού
οργανισμού ( Δ/της
κατάρτισης, Υπεύθυνος
θεματικοý πεδίου κ.λ.π.
) αξιολογεί
τον
εκπαιδευτή -
on the job - καταγράφει
την αξιολόγηση
του μέσù
ερωτηματολογίου
(
teach-02)
Οι
εκπαιδευτές
αξιολογούν οι
ίδιοι τον
εαυτό τους
συμπληρώνοντας
ένα
ερωτηματολόγιο
(teach-03).
Η αξιολόγηση
του
εκπαιδευτικού
προγράμματος (ex- post)
γίνεται μέσù
ερωτηματολογίων
που
απαντώνται
από τους
συμμετέχοντες
στο
πρόγραμμα
δηλαδή τους
καταρτιζόμενους
και τους
εκπαιδευτές.
|